Matkailuyritysten digivalmiudet kuntoon!
Kohti digitalisoituvaa matkailun ekosysteemiä Etelä-Pohjanmaalla-hankkeen tavoitteena on edistää alueen matkailuyritysten digiosaamista. Osaamisen kehittämiseksi järjestämme neljä työpajaa kevään aikana.
Työpajat ovat maksuttomia ja kaikille avoimia, paikkoja on kuitenkin rajattu määrä. Ilmoittautumislomake työpajoihin löytyy sivun lopusta!
Ilmoittaudu ensimmäiseen työpajaan (25.2.) viimeistään keskiviikkona 17.2.2021!
Parhaan hyödyn yrittäjä saa luonnollisesti osallistumalla jokaiseen neljään eri työpajaan. Osallistuminen yksittäisiin työpajoihin on kuitenkin mahdollista. Voit ilmoittautua myös myöhemmin tuleviin pajoihin, muistuttelemme niistä vielä erikseen!
Työpajat toteutetaan seuraavina ajankohtina:
- Torstai 25.2. klo 8.30-12.30 (ilmoittautuminen viimeistään 17.2.2021)
- Torstai 18.3. klo 8.30-12.30
- Torstai 8.4. klo 8.30-12.30
- Tiistai 27.4. klo 8.30-12.30
Päivän aikana lounastauko
Työpajat järjestetään etänä.
Ilmoittauduthan ensimmäiseen työpajaan VIIMEISTÄÄN 17.2. – tämä siksi että valmentajat laativat ennakkotehtävän, joka toimitetaan ilmoittautujille sähköpostitse!
Valmentajat
Anne Kaakkuriniemi |anne.kaakkuriniemi@flowhouse.fi
Digitaalisen matkailuliiketoiminnan asiantuntija
myynti & ostettavuus | tuotekehitys | digitaalinen asiakaspolku
Monipuolisen käytännön ja strategisen kehittämisen kokemuksen pohjalta Anne on erikoistunut matkailualalla tuotekehityksen sekä yritysten liiketoiminnan digitalisoimiseen. Hän on kouluttanut sekä kehittänyt satojen matkailuyritysten, matkailualueiden ja matkailualan kehittäjien osaamista ja ymmärrystä aiheen parissa. Anne on toiminut matkailualalla yli 15 vuoden ajan, ja aiemmin hän on toiminut Bokun Ehf.:llä Islannissa auttaen suomalaisia ja kansainvälisiä matkailuyrityksiä digitalisoimaan elämysmyynnin, digitaalisen markkinoinnin asiantuntijana FlowHousella sekä Visit Levissä monipuolissa tehtävässä B2C ja B2B myynnin parissa sekä kehittäen alueorganisaation sekä yksittäisten yritysten liiketoimintamalleja mm. kehittämällä elämysmyynnin verkkokauppaa (vuodet 2008-2015).
Eveliina Saarimaa | eveliina.saarimaa@flowhouse.fi
Digitaalisen matkailumarkkinoinnin asiantuntija
matkailumarkkinointi | digitaalinen markkinointi | asiakaskokemus
Eveliina toimii FlowHousella digitaalisen matkailumarkkinoinnin asiantuntijana. Eveliina suunnittelee ja toteuttaa erilaisia markkinointikampanjoita erityisesti matkailutoimialan näkökulmasta. Hänen erityisosaamisensa liittyy erityisesti matkailualan tuntemukseen, markkinoinnin sisällöntuotantoon, strategiseen suunnittelutyöhön sekä digitaalisten markkinointikampanjoiden tulokselliseen käytännön toteuttamiseen ja tulosten seurantaan. Hallussa ovat sosiaalisen median ja Googlen kanavat ja työkalut sekä verkko-oppimisympäristöt kuten Howspace. FlowHousen hyväntuulen lähettiläänä Eveliina on mukana monikanavaisessa kampanjointityössä, valmentamisessa sekä matkailualan kehittämistöissä.
Työpajat
Työpaja 1: OMAN MATKAILUTUOTTEEN KEHITTÄMINEN DIGITAALISEEN MYYNTIIN SOVELTUVAKSI
torstaina 25.2.2021 klo 8.30 – 12.30 | Anne Kaakkurinemi ja Eveliina Saarimaa, FlowHouse Oy
Tuotteet ja palvelut verkkokauppaan? Millaista tietoa matkailijat tarvitsevat ja miten kehittää tuotekuvauksia?
Tässä työpajassa katsomme tuotteita matkailijan silmin ja käymme käytännönläheisesti konkreettisin case-esimerkein läpi matkailutuotteen kehittämisen verkkokauppaan erilaisille myyntialustoille sopivaksi.
Osallistumisen jälkeen sinulla on tietoa, työkaluja ja käytäntöön sovellettavia esimerkkejä oman palvelutarjonnan tuotteistamisen tueksi. Työpajassa voi reilusti kysyä ideoita ja vinkkejä valmentajilta omiin tuotteisiin liittyen, ja tarvittaessa jatkamme tuotekehitystä työpajan osallistuneiden kanssa myös yhteisessä verkkotyötilassa päivän jälkeen.
Valmistautuminen työpajaan:
Valitse etukäteen tuote tai palvelu, jota kehitämme yhdessä työpajan aikana. Ota työpajaan mukaan myös tietokone! Mikäli sinulla on kysyttävää aiheesta, voit olla yhteydessä valmentajiin Anneen tai Eveliinaan jo etukäteen.
Seuraavien työpajojen aiheet:
Työpaja 2 / 18.3.2021: Digitaalisen myynnin edistäminen ja löydettävyyden kehittäminen > miten ohjata matkailijat tuotteiden pariin, aina ostoon asti?
Työpaja 3 / 8.4.2021: Digitaaliset myynnin ja markkinoinnin jakelukanavat > missä myydä, miten myydä ja kenen kanssa tehdä yhteistyötä?
Työpaja 4 / 27.4.2021 : Sosiaalisen median kanavat ja niiden hyödyntäminen > käytännön oppia some-työkalujen käyttöön ja vinkit sujuvaan arkeen.
Lisätietoja Visit Lakeuden osalta antaa Marjo-Riitta Kaakinen, marjo-riitta.kaakinen@visitlakeus.fi
Ilmoittautuminen on päättynyt. Työpajat ovat tällä hetkellä täynnä eikä vapaita paikkoja ole vapaana.